Zjawisko braku chęci do uczenia się przez dzieci jest coraz bardziej powszechne. W ramach konsultacji często spotyka się przypadki, gdzie dzieci, zwłaszcza na początku swojej edukacji szkolnej, odmawiają chodzenia do szkoły, wpadają w histerię, płaczą i wykazują symptomy duszności. Jakie mogą być tego przyczyny? Totalna biologia i koncepcja karmy rodowej mogą dostarczyć interesujących odpowiedzi na to pytanie.
Dziecko odmawiające chodzenia do szkoły: historia z konsultacji
Przykład dziecka, które w październiku odmawia chodzenia do szkoły, jest dość ilustracyjny. Dziecko całkowicie odmawia nauki, twierdząc, że szkoła nie jest dla niego. Wpada w histerię, płacze, skarży się na trudności i ból. Próby odrabiania pracy domowej kończą się szybkim zaśnięciem, a skupienie wydaje się być niemożliwe do osiągnięcia.
Podczas analizy sytuacji rodzice uświadamiają sobie, że matka dziecka w trakcie ciąży kończyła pisanie pracy doktorskiej, co było dla niej ogromnym wyzwaniem. Promotorka wielokrotnie odrzucała poprawki, co dodatkowo potęgowało stres i niechęć do kontynuowania pracy. Emocje te były pełne negatywnych odczuć związanych z podejmowaniem intelektualnych wyzwań.
Totalna Biologia: pamięć komórkowa i okres projektu-celu
Totalna biologia zakłada, że nasze ciała przechowują emocje i doświadczenia naszych przodków. W przypadku omawianego dziecka, emocje matki związane z trudnościami w pisaniu pracy doktorskiej zostały zapisane w pamięci komórkowej dziecka. Kiedy dziecko rozpoczęło naukę w szkole, te zapisane emocje zostały aktywowane, sugerując, że intelektualne wyzwania są trudne, stresujące i mogą zakończyć się porażką.
Koncepcja okresu projektu-celu
Ciało rejestruje wszystkie istotne informacje z okresu projekt-cel, czyli momentów, które były kluczowe dla przeżycia i rozwoju jednostki. W przypadku dziecka, negatywne emocje matki związane z trudnościami intelektualnymi zostały uznane przez ciało za kluczowe i zostały zapisane jako mechanizmy obronne.
Zrozumienie i zmiana negatywnych wzorców
Świadomość tego, że trudności w życiu mogą wynikać z zapisanych w pamięci komórkowej emocji naszych przodków, daje możliwość zmiany tych wzorców. Poznając historię swojego okresu projekt-celu, możemy świadomie podjąć decyzję o zmianie swojego podejścia do trudnych sytuacji, biorąc pełną odpowiedzialność za to, co dzieje się w naszym życiu
Kluczem do przezwyciężenia tych trudności jest zrozumienie, że to, co jest dla nas trudne, nie musi takie być. Zmieniając nasze podejście i świadomie pracując nad negatywnymi wzorcami, możemy odblokować nasz potencjał i zacząć żyć po swojemu.
Zjawisko braku chęci do uczenia się przez dzieci może mieć swoje korzenie w emocjach i doświadczeniach zapisanych w pamięci komórkowej, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Totalna biologia i karma rodowa dostarczają narzędzi do zrozumienia tych mechanizmów i umożliwiają świadomą pracę nad ich zmianą. Zachęcam do refleksji nad własnym okresem projekt-celu i podejmowania świadomych decyzji, które pozwolą żyć pełnią życia.
Zapraszam również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku, gdzie można dzielić się swoimi doświadczeniami i uzyskać wsparcie w drodze do osobistego rozwoju.
Zobacz wideo:
@ogarnijsieizacznijzyc Jak problemy w pracy mamy, w trakcie ciąży wpływają na ze szkolne życie jej dziecka? Obejrzyj to wideo jako przyklad i potencjalne rozwiazanie. #TotalnaBiologia #praca #dziecko #ciaza #problem #totalnabiologiaonline
♬ dźwięk oryginalny – Ogarnij Się i Zacznij Żyć